Irshaad & Tanisha exploring the world and getting lost in beautiful places

Nog meer adrenaline plezier op dag 4

Rust vakantie? Ik dacht het even niet!

We hebben, zonder er van te voren over na te denken, een adrenaline gevulde vakantie dit keer. Deze vakantie was eigenlijk bedoeld om uit te rusten. Yeah, not so much. Maar we zijn hier anders actief en anders moe dan in Nederland. Ondanks alle activiteit en en het warme weer voelen we ons toch ontspannen en hebben we heel veel plezier. Dus ik denk mission accomplished toch?

Dag 4 was de volgende excursie aan de beurt. Wie ons de vorige keer heeft gevolgd, zal nog herinneren dat Irshaad dit de vorige keer ook al had gedaan, maar dat ik in de tussentijd naar de hammam was. Ik heb het over quad rijden. Of "quad safari" zoals ze het hier noemen.

We zaten net als gisteren weer netjes te wachten tot we om 09.00u opgehaald zouden worden. We wisten weer niet wie of hoe we opgehaald zouden worden, dus het was weer even een spannend. Om bijna 09.15u kwam er een terreinwagen door de bocht gescheurd en parkeerde voor het hotel. Er stapte een nors uitziende ronde (

Tongue Out
) man uit. We keken elkaar aan, kwam hij voor ons? Hij mompelde een beetje nors "quad safari?' "ehm yes" en hij deed de achterkant van de wagen open waar nog 2 plekjes voor ons waren. Lekker krap. In de bak. Voorop zaten al 3 grote Duitse mannen, dus wij moesten het maar doen met de krappe stoeltjes in de bak. Ingestapt, wagen dicht en we vlogen weer door de straat. Het leek wel alsof hij vreselijke haast had. Links inhalen, rechts inhalen, voordringen bij het stoplicht, links voorsorteren en toch rechtdoor gaan als het licht op groen springt. Ik dacht dat ik na de jeep safari mijn angst voor smalle straatjes en keihard rijden wel had overwonnen, maar deze man wist mij zover te krijgen dat ik niet meer naar buiten durfde te kijken. We reden richting de bergen en toen we bijna bij onze bestemming aankwamen vloog hij nog eens een heuvel af om daarna keihard te remmen "we're here". Ik stond wel even te wankelen daarna ja.

Waar we tijdens de jeep safari een ADHD overdosis hadden gekregen, was de ronde dit keer nors en een tikje chagrijnig leek het wel (of dat is gewoon zijn normale pose..ik weet het niet). De 'tourguide' van de quads was daarentegen iets duidelijker van spraak en probeerde enigszins grapjes te maken, hetzij wel met behoorlijk minder enthousiasme dan die gasten van gisteren.

Toen iedereen aanwezig was kregen we uitleg over de quads en hoe de dag eruit zou zien en kregen we knie- en elleboogbeschermers. Daarna gingen we met zijn allen op pad. Een aantal dingen mochten we absoluut niet doen: inhalen, agressief rijden, zigzaggen etc. en we moesten een helm op, beschermers aan, handschoenen aan en een bandana tegen de stof. Als we ons hier niet aan hielden, werden we teruggestuurd. Dus iedereen volgt netjes de regels op, maar laten al deze regels nou precies door onze tourguide en zijn jonge maatjes overtreden worden. Soms zaten ze al bellend, staand, op 2 wielen etc te rijden...terwijl wij net als eendjes in de rij achter ze aan reden. Show offs.

Tongue Out

De safari begon met een test om te kijken of iedereen het wel kon. Je mocht alleen of met 2 op een quad. Zie je mij al, klein ding, op zo een mega ding? Nee dus. Daarom zat ik als een plak todo achter Irshaad

Laughing
. Op vele foto's die werden gemaakt kan je mij dus niet zien, omdat ik achter hem ben verdwenen.

Nadat we even op het oefenterrein waren we geweest reden we de bergen in. Weer gingen we berg op en berg af, maar wat was ik blij dat de quads niet al te hard gingen! Het was af en toe dood eng om stijl naar beneden te gaan, maar het uitzicht was prachtig. Ik heb genoten! Na een korte tussenstop bij de Dimcay rivier (net als gisteren, maar op een andere plek) reden we weer terug en lieten ze ons van nog steilere hellingen dalen. Het was maar goed dat ik niet mijn eigen quad had. Ik had het nooit gered. Maar zo achterop bij Irshaad, was net als old time op de scooter, maar dan door bergen

Smile

Rond 12.00u was de safari afgelopen en kregen we allemaal een 'rijbewijs'. Daarna werden we weer terug naar het hotel gebracht in de deadtrap auto. Wat ben ik blij dat ik nog een excursie heb overleefd!

De excursies en het benauwde weer hebben wel hun tol geëist. We waren bekaf toen we terug kwamen, maar dit weerrhield ons er niet van om in de middag nog even 4 km in de hitte naar het strand te lopen, omdat Irshaad heel graag wou gaan jetskiën. Ja, deze heb ik maar even uitgezeten. Het is één ding om achter op een quad te zitten, het is heeeeeeel wat anders om achter op een bijna vliegende jetski te zitten in de ijskoude oceaan. Dus dit mocht Irshaad zelf doen, terwijl ik op het strand toe keek en foto's ging maken. Het enige probleem was, dat hij zover moest gaan, dat ik hem net als een stipje over het water kon zien zoeven. Van links naar rechts. Zo leuk om te zien! Gelukkig stond er een man op een boot dichtbij Irshaad die echt actiefoto's heeft gemaakt. Het leek wel alsof hij zo uit een actie serie kwam! En die smile van hem dan? Hij heeft echt genoten!

Al met al was het een dag vol actie en avontuur en hebben wij beide dingen gedaan die we nog nooit eerder hebben gedaan. Bucketlist kan weer afgevinkt worden

Wink

Morgen gaan we zelf op pad en zaterdag is alweer de laatste dag. Wat gaat de tijd super snel! Waren we maar weer bij dag 1.

Groetjes uit fun filled Alanya!

Irri en Tani

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!