Irshaad & Tanisha exploring the world and getting lost in beautiful places

Daar zijn we weer!

Wat zijn die 11 dagen toch snel voorbij gegaan, want we zijn weer terug in het koude Nederland. Het leek alsof het gisteren was dat we op het vliegtuig stapten naar het vliegveld van Antalya, maar ondertussen zijn we alweer veilig thuis.

In mijn laatste blog zei ik nog dat we op de bus aan het wachten waren. We hebben daarna nog ongeveer 3 kwartier gewacht totdat we werden opgehaald. Nog even de laatste foto's gemaakt bij het hotel, de mensen gegroet en toen zijn we ingestapt, weer 2,5uur onderweg naar het vliegveld van Antalya. Onderweg lekker zonnetpitjes zitten eten, brood wat ik nog had gemaakt en drinken wat we nog over hadden opgemaakt en nog even genieten van het mooie uitzicht en de ondergaande zon. Rond 20.15u kwamen we op het vliegveld aan en vanaf dat moment ging alles erg snel. Wij en de koffers door de scan, inchecken en koffers inleveren, vervolgens richting de gate, nog even snel tax free geshopt en wat gegeten, weer door de scan met handbagage, paspoort gecheckt en uiteindelijk ingestapt. Onze oorspronkelijke vlucht was geheel geannuleerd vanwege te weinig passagiers, vandaar dat we in een andere vlucht waren geplaatst. Ook deze vlucht was deels leeg dus hadden we lekker 3 stoelen voor de prijs van 2.

De vlucht verliep erg rustig. Stijgen ging heel snel. Het was inmiddels pikkedonker buiten, maar we bleven naar beneden kijken totdat we niks meer zagen. We zagen een anderTurkije met één hoofdweg door alles heen, grote donkere plekken en kleine spinnewebben van licht. Toen de lichten in het vliegtuig eenmaal uitgingen hebben we nog een glimp van de sterren kunnen opvangen voordat we in slaap vielen. Na de bijna 3,5 uur durende vlucht maakten we een mooie snelle landing zonder oorpijn of doofheid, alleen kwamen we een beetje hard op de grond terecht.Voordat we landen zagen we het Nederlandse landschap. Nederland mag dan wel 20x zo klein als Turkije zijn, maar het verbuikt wel 20x zoveel licht! En alles is hier heel gestructureerd. We zagen ook iets wat we 2 weken lang niet hebben gezien: lange files door afgesloten wegen! Na de landing verliep ook op Schiphol verliep alles heel soepel en snel. Nadat we uit het vliegtuig kwamen waren we binnen een kwartier buiten in de Nederlandse lucht waar de geur van uitlaatgassen en kou je tegemoet komt. Dan merk je echt hoeveel 'verse' lucht je in Nederland eigenlijk mist en wat je elke dag inademt. Het hoesten en geïrriteerde ogen kwam ook gelijk weer terug.

We waren sneller geland en ook sneller buiten dan mama, papa en shaif hadden gedacht, want ze waren nog onderweg. Maar we stonden nauwelijks 5 minuten buiten en ze waren er al dus het was ook heel prettig dat we gelijk weer weg konden. Maar ook toen merkten we gelijk weer dat we terug ware, want er stond een hele lange file. De wegen waren afgesloten dus moesten we omweg maken voordat we eindelijk weer thuis aankwamen.

En daar zijn we dan weer. Terug in de hectiek van de Nederlandse samenleving. In het land waar alles met tijd gaat en je weer terug komt in de 'realiteit'.

11 dagen Alanya heeft ons zeker goed gedaan. We hebben goed kunnen rusten, lekker geslapen, lekker gegeten, genoten van het weer en de omgeving, leuke dingen kunnen doen, mooie plaatsen kunnen zien, 11 dagen lang geen tv, telefoon en nauwelijks internet gebruik (op het nieuws, weer en de blog na). Geen gehaast en gestress of gevoel dat je altijd een verplichting hebt. Helaas is alles heel erg snel voorbij gegaan, maar we hebben wel mooie herinneringen die altijd zullen blijven.

Onze vakantie zit erop, maar voor velen begint de vakantie nu pas. Door voor allen die nog op vakantie gaan: Een hele fijne en ontspannen toegewenst! Dat jullie net zo mogen genieten als wij hebben gedaan. Goeie reis, wees voorzichtig en kom allen relaxed, veilig en gezond weer terug!

Voor alle volgers van ons: hartelijk bedankt dat jullie vanachter de pc met ons meereisten. We hopen dat jullie een beetje hebben kunnen meegenieten of alvast in de vakantiestemming zijn gekomen. Voor nu zeggen we: bedankt voor de tijd die jullie in ons hebben gestoken en TOT DE VOLGENDE VAKANTIE!!!

Veel liefs,

Irshaad & Tanisha

p.s. er zullen nog wel wat foto's en filmpjes online komen, dus hou dat nog even in de gaten ;)