Irshaad & Tanisha exploring the world and getting lost in beautiful places

3 dagen vol excursies

Hallo lieve thuisblijvers!

Weer even een stilte sinds zaterdag maar we zijn er nog. We hadden het een beetje druk met alles wat gepland stond. We zijn trouwens ook net nog terug van een hele dag excursie. Wat leuk om alle reacties te lezen. We proberen een beetje nog het nieuws te volgen via nu.nl zodat we weten wat er allemaal gebeurd. We zagen dat het vandaag wel lekker weer was hè! Ik denk dat wij hier al geacclimatiseerd zijn, want de warmte zijn we al gewend en in de avond vinden we het zelfs koud, maar hoe dan ook blijft het heerlijk weer. Ik zag dat de blog zelfs vanuit Suriname wordt gevolgd! Leuk hoor! Wie weet dat de eerstvolgende reisblog wel zal gaan over een vakantie naar Suriname. Jullie kunnen anderen ook zeggen om onze blog te volgen, ik heb namelijk niemand toegevoegd. Dus geef het door. Hoe meer zielen, hoe meer vreugd!

Dan nu een update van het weekend. We hebben het best druk gehad, maar ook erg leuk. Zaterdag eindigde ik het verhaal dat ik alleen zat te wachten en dat Irshaad op excursie was. Ik zal even uitleggen hoe het is gegaan. Maken jullie je maar geen zorgen, we doen hier alles samen. Ik ga zowieso niet alleen de straat op, dus ook niet alleen winkelen. Irshaad soms wel, maar hij kan dat wel aan, haha. De planning voor zaterdag was oorspronkelijk dat wij beide op hetzelfde tijdstip 2 verschillende dingen zouden doen. Irshaad wou namelijk iets doen wat niks voor mij was en ik omgekeerd wat niks voor hem was. Toevallig waren beide dingen op hetzelfde tijdstip. Maar zoals ik ook al zei veranderde zijn tijdstip op het laatste moment naar vroeg in de ochtend waardoor ik dus alleen was. Anders waren we samen weggegaan (apart van elkaar) en samen weer terug. Dat verliep dus anders. Nou, Irshaad werd dus om 08.00u ’s ochtends opgehaald om op quad safari te gaan (je weet wel, zo’n motor aangestuurde vierwieler). Even tussendoor, voor elke excursie worden we hier opgehaald en weer terug gebracht. Hij is dus met een groep mensen richting berggebied gegaan en daar gingen ze lekker crossen door de natuur. Hij kwam uiteindelijk veel later terug dan verwacht, maar hij zegt dat het wel heel “vet” was, ook al was hij wel een beetje eenzaam zonder mij. Het was inderdaad wel jammer, want als we een dag van te voren hadden geweten dat de tijd veranderd was dan was ik zeker wel meegegaan (ik mocht namelijk ook achterop zitten). Hij heeft een cd met foto’s gekregen(die ik zelf nog niet heb gezien) die ik nu helaas niet kan afspelen en uploaden, maar we proberen het vanavond via een andere computer en anders moeten jullie maar wachten tot we weer terug zijn :P. Irshaad zei dat hij op zoek ging naar slangen, omdat de instructeur zei dat er slangen waren, maar inplaats daarvan kwam hij onderweg een schildpad tegen die hij bijna had aangereden. Verder vond hij het heel leuk, maar hij kwam wel helemaal zwart van het stof terug.
doordat de planning zo was veranderd zagen we elkaar maar heel kort, want een uur nadat hij terug was werd ik opgehaald om naar de hammam (Irshaad zegt: NEE IS HAMMAS!) te gaan. Ik heb nog nooit zoiets gedaan, maar uit de advertentie bleek het heel erg lekker te zijn en het was ook heel goedkoop vergeleken met NL. Nou lekker was het zeker wel. Wel jammer van de schimmel in de kleedkamers enzo door al het vocht, maar was wel lekker om te ontspannen. Als eerst moest ik even onder de douche, vervolgens een kwartier in de sauna (bloedheet!), daarna 5min. In ijskoud water om dan weer in 50C stoomruimte te gaan (heel heet, maar lekkerder dan de sauna). Hierna ging ik in een marmeren ruimte (alleen voor vrouwen) waar ik op een soort marmeren plateau moest liggen en een meisje (mijn leeftijd) gaf mij toen een “peeling” met een hele ruwe handschoen en daarna werd ik helemaal bedolven onder het schuim en een beetje gemasseerd en vervolgens weer met warm water afgespoeld. Beetje vreemd dat iemand anders je inzeept, maar het rook heel lekker en de schuim voelde ook heel zacht aan. Het was wel grappig om te zien, want ze ging met een soort zak in een bak met zeep. Vervolgens zwaaide ze een paar keer met de zak heen en weer zodat er lucht in kwam (net een ballon), dat maakte ze dicht en dan trok ze als het ware het schuim ervan af. Na het “schuimbad” werd ik nog gemasseerd. Dat deed wel een beetje pijn, maar ze deed nog voorzichtig met me. En voordat jullie het vragen, ik mocht gewoon m’n badpak aanhouden en ik kreeg nog een soort wikkelrok om te dragen. Dus Irshaad had een lekker avontuurlijke ochtend en ik ging lekker ontspannen. ’s Avonds zijn we nog even lekker doner en lasagna gaan eten en in de avond gewandeld.

Zondag moesten we weer heel vroeg op, want Irshaad had een auto gehuurd! Ik was ook verbaasd, want het verkeer is hier dood eng. Er geldt maar één regel: de brutaalste heeft voorrang! Je hoort constant getoeter als mensen inhalen of als mensen niet hard genoeg rijden, maar hij wou heel graag op eigen houtje wat van de omgeving zien en ook nog de bergen oprijden. In de ochtend haalde hij de auto op en we kregen toen een Suzuki Samurai. Dat is een hele kleine Jeep. Als jullie de foto’s zien zullen jullie ons zeker uitlachen! De toeter deed het ten eerste niet (maar daar kwamen we pas achter toen we de auto gingen inleveren), de kap van auto was er niet en mijn gordel zat helemaal los. Maar vergis je niet, want het reed gewoon goed, ik zat toch goed vast, Irshaad heeft heel rustig en netjes gereden (op de Nederlandse manier) en we hebben meer gezien dan gemiddelde toerist hier! Het was wel opvallend dat het verkeer helemaal niet zo eng was als je zelf reed. Als jullie het goed herinneren had ik in de blog van donderdag gezet dat we toen naar Side wilden gaan, maar daar nooit aankwamen. Nou we zijn dus met de auto helemaal naar Side gegaan. Dat is ongeveer 70km hier vandaan. We hebben rustig gereden, want in de bebouwde kom mag je maar 50km/u en op de snelweg 90. Na iets meer dan een uurtje hadden we het centrum van Side dus eindelijk gevonden en wat was het daar prachtig. Het centrum bestond uit ruïnes uit de tijd van de grieken en romeinen. Er valt niet veel over te zeggen, de foto’s spreken voor zich. Het was echt heel mooi en we waren ook heel erg blij dat we dat hebben mogen zien. Je staat er dan ineens bij stil hoe oud de wereld echt is. Het mooiste was het colloseum die trouwens nog steeds wordt gebruikt voor opera’s. Side was niet zo heel groot, dus we waren er niet al te lang gebleven. Er was nog een museum, maar die was best duur dus dat hebben we maar gelaten. Na Side zijn we weer richting Alanya gegaan en zijn de berg met de burcht opgereden. DOOD ENG!!!!! Ik heb veel filmpjes gemaakt gisteren. Ik hoop dat ik ze later ga kunnen uploaden dan kunnen jullie het ook zien. Irshaad vond het geweldig, maar ik heb vrij vaak m’n ogen dicht gehouden en gegild! Eenmaal boven op de berg was het wel mooi. We waren bij wat kraampjes gekocht waar ze zelfgemaakt kleren en pashmina’s verkochten (ma, je kan wel raden wat we daar deden hè, PASHIMA!). Allemaal heel mooi en ze waren zo blij om wat te verkopen. Ze hebben ook hele mooie zelfgemaakt tafelkleden, tasjes, sieraden, noem maar op. Als iemand zoiets wilt, laat even een berichtje achter dan kunnen we het nog halen!!
Toen we van die berg kwamen, was de tank nog niet leeg (hier krijg je de auto namelijk leeg en moet je het ook weer leeg inleveren). Dus zijn we de Taurus gebergte opgereden. Geloof het of niet, dat was zelfs NOG enger dan de andere berg. Maar als je eenmaal van het uitzicht kan genieten is het allemaal wel waard. Na die berg was het bijna 22.00u ’s avonds dus tijd om de auto weer in te leveren..en ja hoor..echt weer iets voor ons..precies het laatste stukje voordat we bij het bedrijfje aan kwamen..begaf de accu het. Echt ons geluk weer!!! Zelfs in Turkije! Gelukkig begaf hij het niet helemaal dus met veel gas geven en paar keren de auto starten hebben we het toch gered. We wisten niet hoe snel we uit die auto moesten. Al met al was het een hele leuke dag geweest en de meneer van het bedrijf vond het niet zo erg, want hij zei dat het vrij vaak voorkwam.

Dan vandaag. Er stond weer een excursie op de planning. Namelijk een trip naar Manavgat. Dat is eigenlijk waar Side ook is (gisteren waren we er trouwens zelf ook heen gereden). Om 07.30u in de ochtend werden we al opgehaald. Toen gingen we met een groep van 36 mensen richting de kleine waterval van Manavgat. Het stelde niet echt veel voor, maar natuurlijk wel heel mooi om te zien. Hier bleven ook maar een half uurtje. Daarna gingen we naar een textiel bazaar. Dat was een vrij grote winkel die allerlei (merk) textiel verkocht voor fabrieksprijzen. Het zou dus goedkoop moeten zijn, maar dat viel nog wel tegen. We hebben wel wat leuks weten te scoren, maar natuurlijk goed gelet op de centjes. Na de textiel bazaar hebben we een 3,5 uur lange boottocht gemaakt over de Manavgat rivier. De omgeving was niet spectaculair, maar het was wel gezellig en lekker warm met koele wind. We hebben toen bijna 1,5uur stilgestaan bij een strand zodat mensen konden zwemmen. Daar kregen we dan ook gelijk de lunch (inbegrepen in de prijs). We hebben lekkere gebakken forel gegeten, met brood, salade en rijst (die een beetje naar tomaat smaakte). Dus alles was prima. Ook heeft een fotograaf hele mooie foto’s van ons gemaakt, maar die kunnen jullie pas zien als we terug zijn. De trip eindigde op de Manavgat bazaar. Dat leek een beetje op Beverwijk. Ismail onze reisleider (ja, hij weer) zei vooraf dat het heel belangrijk was om af te dingen, want “dat is een soort sport hier”. Nou dat hebben we dus ook gedaan. Bij de één ging het niet, bij de ander een beetje en bij de ander weer heel erg. Dus we hebben wat leuke dingen weten te krijgen. Helaas bleven we daar maar 1.5u, omdat er een aantal mensen geen zin in hadden dus hebben we niet alles kunnen zien en ons geld was op. Dus nu zijn we weer lekker binnen met de airco. Straks nog wat eten maken, douchen en relaxen.

Wat een drukte hè? Het valt best mee hoor. Het is best vermoeiend als je op excursie bent, maar je ontspant er uiteindelijk toch wel van en het is wel heel leuk. We zijn niet van die types die de hele dag op het strand liggen. We hebben in korte tijd heel veel gezien en meegemaakt. Komende dagen hebben we niks gepland, maar wie weet. Hier is alles binnen een dag geregeld. Maar dat lezen jullie dan wel weer.

Moe van het lezen? Geniet dan maar van de foto’s en laat maar weer wat leuke berichtjes achter.

Welterusten voor straks, werkze morgen, en voor de kids: goed je best doen op school!

Veel liefs van ons

Reacties

Reacties

thuisfront

zo te lezen gaat het wel goed met jullie. Leuk dat jullie zelf iets ondernemen. Dat Irshaad durf te rijden na zo'n ervaring met hun rijgedrag. En de foto's van zijn safari zijn leuk, lijkt wel een ...... uit een film die probeert te ontsnappen. En vooral met zo'n masker. Is zeker tegen de stof. En de zon ....oh oh, hij heeft een KLEUR gekregen.
Met ons gaat het goed. Gisteren was het BEHOORLIJK HEET, benauwd, verschrikkelijk. En in de avond begon het te ontweren. Vandaag is het heerlijk.
Nou nog een paar dagen. Geniet ze.

Liefs en groetjes,
ma, pa en shaif

Jency

Hoi Tan,
jij moet echt een boek schrijven ik bewonder je echt hoe je alles zo boeiend en gedetalleerd kan typen. anyway,...wij volgen het in suriname ook ja en zou niet slecht zijn om ook een vakantie suriname in jullie planning mee te nemen kunnen jullie naar het binnenlanden ook op familie bezoek (2 vliegen in 1 klap)......daar geniet je echt.......by the way willen wel kennis maken met irshaad......(dus wordt 3 vliegen)

groetjes en veel liefs van ons hier in suriname.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!