Irshaad & Tanisha exploring the world and getting lost in beautiful places

Attaturk boulevard

Geloof het of niet, maar vandaag was het nog warmer dan gisteren. Wel 40C! Je zweet je kapot, maar toch voelt het veel lekkerder aan dan 25C in Nederland. Zoals ik al eerder zei hadden we vanmorgen eerst een welkomstbijeenkomst met een reisleidster (Nicky). Blijkbaar waren wij de enigen die niet 11 dagen lang willen bakken in de hete zon op het strand, want alleen wij waren komen opdagen. Maar dat maakte niet uit, nu had zij volop de aandacht voor ons om iets te vertellen over de omgeving en de excursies. We hebben ook alvast wat leuke dingen gepland, maar daarover vertel ik pas wat op de dag zelf.

Ze raadde ons aan om eens een kijkje te nemen op het Attaturk boulevard. Dat is 10 min lopen hiervandaan en daar vind je een heleboel winkeltjes, restaurantjes en van alles en nog wat. Zeker de moeite waard om even naar toe te gaan als je een dagje niks te doen hebt. Dus dat hebben we dan maar gedaan. Het eerste wat je ziet als je er komt is..de McDonalds! En verder is het een heel groot gebied wat lijkt op Beverwijk..maar dan extreem! Shirtjes, broeken, hemden, tassen, riemen..alles wat je je maar kan bedenken en je vind het daar. We dachten er even snel doorheen te lopen, maar bij elk winkeltje word Irshaad aangesproken met 'Merhaba my friend! do you have one minute? You want to buy nice clothes?'. En ook al zeg je 10x No thank you..dan bieden ze aan dat ze Airco hebben en een kelder met nog meer kleren..het houdt niet op. We hebben volgens mij tot nu toe wel 100x gehoord 'Where are you from? Ow Holland? Amsterdam? Aaah goedemorgen hoe gaat het??' dan kunnen ze opeens allemaal Nederlands en zijn ze nog aardiger. We hebben ook gemerkt dat het heel erg helpt om de mensen te laten weten dat je moslim bent. Irshaad vraagt aan bijna elke verkoper, receptionist, restaurant medewerker etc. 'are you muslim' en vervolgens groeten we netjes iedereen met 'assalaam alaykum'. Nou dan ben je hier echt geweldig en hebben ze zeer veel respect voor je. Want natuurlijk zien ze hier verder alleen meer blanke mensen. De een met blond haar en de ander met donker. Maar ze zien eigenlijk geen donkere mensen zoals wij, die ook nog moslim zijn! Dus het werkt wel degelijk in ons voordeel. We hebben vandaag eigenlijk niks gekocht, want daarvoor is het nog te vroeg.

In de middag hebben we natuurlijk bij McDonalds gegeten (goedkoop). En daar hebben we geen Big mac gegeten..maaaaarrr...een MEGA MAC! Dat is een BigMac (die 2 hamburgers heeft) maar dan met 4 hamburgers tussen je brood!Wat we niet wisten was dat daardoor ook de patat en cola MEGA was, dus we zaten vol voor de rest van de hele dag.

Na het eten zijn even langs het strand gelopen. Lekker pootje baden. Wel jammer van alles steentjes (het is een kiezelstrand), want dat deed een beetje pijn. Maar het water is wel lekker. Even verderop schijnt een nog mooier strand te zijn. Maar daar komen we nog wel aan toe.

Door de hitte zijn we overdag niet lang buiten gebleven, maar lekker binnen met airco. Pas 's avonds zijn we erop uit gegaan en hebben de stad nog eens verkent. Eigenlijk waren op zoek naar soort cafe die heel gezellig scheen te zijn, maar omdat we het niet konden vinden hebben we maar heel veel gelopen. Het is hier echt niet normaal. De winkels blijven letterlijk open zolang er mensen op straat zijn. Dus om 00.00u waren nog alle winkels open (op de Attaturk boulevard). Sommige winkels hadden gewoon bordjes met 'OPEN 24/7'. Je hoort overal keiharde muziek en ziet ontzettend veel lichtjes, maar het uitzicht is echt prachtig. De bergen zijn helemaal verlicht en het is echt gezellig. Kleine kraampjes met mais en verse sinasappelsap (die trouwens erg lekker was). Leuk voor jong en oud. Alleen om het te zien en er door heen te lopen was al zo mooi. Kunnen ze in Amsterdam nog echt wat van leren!

Maar het mooiste vonden we toch wel toen om 22.00u keihard Azaan door de hele omgeving galmde. We hadden het al gehoord vanuit het appartement, want het word 5x per dag gelezen maar nu zijn we er dus achter gekomen van welke moskee het afkomstig is, want heel toevallig stonden we er vlak voor. Het geeft zo een mooi gevoel als je dat hoort en een echo ervan klinkt over geheel Alanya. De moskeeen zijn ook heel mooi hier.

Vandaag hebben we veel gelopen, paar blaren dus nu lekker rusten en morgen weer een dag om te genieten van het mooie Alanya.

Laat ook eens weten hoe het nu in Nederland is en neem ook een kijkje bij de foto's. Er volgen nog meer, maar door de trage verbinding wilt het soms niet lukken.

Ohja, we hebben ook een telefoonkaart aangeschaft, maar de uitleg is in het Turks..dus daar stonden we dan bij de telefooncel..maar we laten gauw wat van ons horen.

Warme groetjes en slaap lekker!

Shaif

Hey, Boeboe en Irshaad,

Wat leuk allemaal. Wat zou ik graag daar bij jullie zijn zeg. Ik heb de foto's bekeken en wat een mooi uitzicht en dat apartement lijkt mij ook super. Pa, ma en ik missen jullie wel. Ik zorg goed voor Gismo en de ps3.

Groetjes,
Pa, ma en Shaif.

thuisfront

nou, jullie beleven wel wat, geen tijd om te vervelen. De foto's geven ook een mooie indruk. Leuk hoor.
Heb je de weblog ook naar anderen gemaild?
Geniet ze maar......en voor straks welterusten.

Shaif

Hey, boeboe & Irshaad,

Ik wou even groeten. Ik heb een vraagje, mijn vest is klein geworden en ik heb een nieuwe nodig kunnen jullie een mooie voor mij zoeken? Hoe gaat verder daar?

Groetjes,

Shaif.